2010. január 28., csütörtök

Zeuszképzés I.

Mostani diákom barátom öccsének kutyája, egy 3 éves kaukázusi-németjuhász mix, 40 kg, ivaros kan, Zeusz.

Állapotfelmérés: nincs a családban egy személy, akire a kutya, mint falkavezér tudna tekinteni; sétáltatni is csak ünnepnapokkor viszik el a kutyát, mert húz; éjjel állandóan ugat; ha elmegy valaki otthonról sokáig vonyít.

Megoldási javaslatok: az Alapszabályok betartása; a kutya kifárasztása mind testileg és szellemileg a destruktív viselkedés elkerülése végett; hosszú séták ( megoldás: lsd. később).

Jelenlegi állapot: Zeusszal elkezdtem egy hete az Alapszabályokat, hogy falkavezérré válhassak, hiszen úgyis minden nap ott vagyok barátoméknál. Egészen jól megy neki, hogy addig nem lép be a személyes területemre, amíg nem hívom. Igaz még el kell zavarni és rá kell morogni, de lassan kapizsgálja. A következő lépés a lefárasztás, a személyes kontaktus elmélyítése, azaz a játék. Miután felfogta, hogy akkor nem játszom vele, ha ő hozza nekem a játékot, hanem ha én hívom őt fel játékra. Megtanítottam neki szépen, hogy Ereszd! és Hozd!

Nincsenek megjegyzések: